اتوپلاستی

کاهش سایز (اندازه) گوش های بزرگ یا برگرداندن و نزدیک کردن گوش های برجسته به نزدیک سر. جراحی گوش معمولاً در بچه های رده سنی 4 تا 14 سال انجام می گیرد.

اتوپلاستی ، که بین مردم به جراحی زیبایی گوش مرسوم است به اصلاح ایرادات ظاهری گوش پرداخته و سبب بهبود شکل ظاهری گوش ها می شود.

به طور طبیعی باید لاله گوش و جمجمه زاویه 10 الی 15 درجه تشکیل بدهند ، حال در صورتی که این مقدار کاهش یا افزایش یابد سبب بروز ناهماهنگی شده و ظاهری نامناسب ایجاد می کند.

مدت زمان عمل :

مدت زمان جراحی زیبایی گوش ، با توجه به ایرادات گوش متغیر می باشد ؛ اما در حالت کلی جراحی اتوپلاستی بین 2 الی 3 ساعت به طول می انجامد.

اتوپلاستی

انجام جراحی اتوپلاستی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی

امکان انجام جراحی زیبایی گوش ، تنها با بیهوشی عمومی امکان پذیر بوده و امکان انجام آن با بی حسی موضعی وجود ندارد.

اثرات جانبی:

درد، تورم، قرمزی و بی حسی (به بیماران توصیه می شود که روی پهلوها نخوابند تا به گوش ها فشار نیاید).

بهبودی:

بازگشت به کار یا مدرسه: بعد از 5 تا 7 روز.

شروع ورزش و فعالیت شدید:1 تا 2 ماه بعد از عمل جراحی.

خطرات:

عفونت نرمه یا غضروف، ندرتاً اسکار زخم، هماتوم، تکرار جراحی برای اصلاح بازگشت جلو آمدن گوش.

نتایج:

نتیجه جراحی زیبایی گوش ، دائمی بوده و تحت تاثیر عوامل متفاوت تغییر نمی کند ؛ بنابراین بیماران می توانند با خیال راحت از عدم تغییر نتیجه جراحی زیبایی گوش نسبت به انجام آن اقدام کنند.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی گوش

افرادی که در سلامت کامل جسمی و روحی بوده و مبتلا به بیماری های گوش نباشند.

اشخاصی می توانند جراحی زیبایی گوش انجام دهند که سن آن ها بیش از 5 سال باشد.

کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی گوش را دارند باید دید آن ها از نتیجه اتوپلاستی واقع بینانه باشد.

تکنیک عمل:

نوع برشی که برای جراحی گوش استفاده می شود به مشکل گوش بستگی دارد و حتی ممکن است یک گوش به سمت جلو باشد. جراحی معمولاً روی دو گوش برای تناسب و توازن بهتر انجام می گیرد. در یکی از تکنیک های رایج، جراح یک برش کوچک در پشت گوش ایجاد می کند تا غضروف را آزاد کند، سپس غضروف را می تراشد و آن را به سمت سر، خم می کند.

بعضی اوقات یک قسمت بزرگ از غضروف را بر می دارند تا گوش طبیعی تر جلوه کند.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

• جراح گوش ، برای محافظت و جلوگیری از تورم شدید پس از اتمام اتوپلاستی ، گوش بیماران را با یک باند می بندد ؛ وجود باند بر روی گوش بیماران سبب کاهش شنوایی آن ها می شود ، بنابراین بیماران پس از به هوش آمدن از کاهش شنوایی شان نترسند.
  • احساس درد پس از جراحی زیبایی گوش ، کاملا طبیعی می باشد ؛ جراح گوش برای بیماران جهت کاهش درد دارو تجویز می کند.
  • افرادی که جراحی زیبایی گوش انجام داده اند ، باید از خوابیدن بر روی گوش های خود خودداری کرده و طاق باز و به پشت بخوابند.
  • بیماران پس از جراحی زیبایی گوش و برداشتن باند ها ، باید تا مدتی جهت محافظت از گوش ها در حین خواب از هد بند استفاده کنند.

وضعیت بیمار:

بستری موقت

بیهوشی:

عمومی

هزینه جراحی زیبایی گوش

هزینه جراحی زیبایی گوش ، بسته به پارامتر های گوناگونی از فردی به فرد دیگر متغیر می باشد ؛ به همین علت کسانی که مایل به آگاهی از هزینه عمل زیبایی گوش هستند باید به جراح گوش مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرند.