زمان مطالعه: 3 دقیقه

انواع ماموپلاستی

انواع ماموپلاستی : ماموپلاستی نوعی جراحی زیبایی سینه است که بین بانوان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

ماموپلاستی با هدف اصلاح سایز و ایجاد سینه هایی متناسب انجام می شود به نحوی که جراح فوق تخصص پلاستیک بافت سینه را به نحوی تغییر شکل خواهد داد که تناسب اندام فرد حفظ شود.

ماموپلاستی کاهشی

عمل ماموپلاستی برای اصلاح فرم سینه بافت و پوست اضافه سینه برداشته می شود.

بانوانی که از بزرگی سینه های خود رنج می برند و بزرگی سینه باعث ایجاد درد در شانه  و گردن آن ها شده است می توانند با انجام ماموپلاستی کاهشی سینه هایی کوچک و متناسب با چهارچوب بدن خود داشته باشند.

ماموپلاستی افزایشی

برای حجیم سازی سینه ها انجام می شود و بانوانی که از کوچکی بیش از حد سینه های خود رضایت ندارند می توانند با انجام ماموپلاستی افزایشی که با گذاشتن پروتز سینه ، سینه هایی متناسب را برای خود به ارمغان آورند.

ماموپلاستی ترمیمی

این دسته از ماموپلاستی به منظور ترمیم سینه هایی انجام می شود که به دلیل درمان سرطان سینه حجم زیادی از بافت یا قسمتی از بافت سینه خود را از دست داده اند.

زمان مناسب عمل ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی توصیه می شود بعد از سن 18 سالگی که رشد سینه کامل و پایدار شد، انجام شود.

عوارض ماموپلاستی

بعد از عمل ماموپلاستی احتمال تورم و درد در سینه ها وجود دارد و فرد ممکن است که تا چندیدن ماه در قسمت نوک سینه ها دچار بیحسی شود که این حالت طبیعی است و دائمی نمی باشد و بعد از مدتی برطرف خواهد شد.

قابل ذکر است که برای مشاهده نتیجه نهایی عمل ماموپلاستی باید حدود یکسال صبر نمود که تورم سینه ها کاهش یابد و به اصطلاح سینه ها جا بیافتند.

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

همانطور که می دانید بعد از انجام ماموپلاستی باید از نواحی آسیب دیده مراقبت کنید تا هر چه سریع تر بهبود یافته و بتوانید به روتین عادی زندگی خود بازگردید و فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید . با ما همراه باشید تا با مهم ترین نکات مراقبتی بعد از مامو پلاستی آشنا شوید :

• بعد از انجام ماموپلاستی در صورتی که دچار قرمزی و یا خونریزی در قسمت بخیه ها شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید
  • به نحوه خوابیدن خود دقت کرده و از خوابیدن بر روی شکم و سینه اجتناب کنید
  • بعد از جراحی ماموپلاستی باید میزان مایعات بدن را جهت هیدراته شدن آن افزایش دهید که در این میان آب جایگاه ویژه ای داشته و باید روزانه مقدار قابل توجهی آب بنوشید
  • از دستکاری زخم ها و نواحی بخیه بعد از جراحی مامو پلاستی اجتناب کنید زیرا ممکن است بعد از انجام این پروسه دچار خارش و خشکی در نواحی جراحی شوید که عاملی طبیعی بوده و نشان دهنده بهبود زخم ها می باشد
  • استفاده از سوتین مناسب بعد از جراحی ماموپلاستی بسیار اهمیت دارد و تا حد امکان باید از سوتین های طبی استفاده کنید
  • در روز های بعد از جراحی باید از فشار آوردن به بافت سینه خودداری کرده و لباس راحت و گشادی بپوشید و به مصرف پماد و کرم هایی که پزشک تجویز کرده است بپردازید
  • به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت در نواحی جراحی پزشک اغلب آنتی بیوتیک هایی تجویز کرده و شما باید بعد از جراحی مامو پلاستی آن ها را به طور منظم مصرف کنید
  • اگر بعد از جراحی با درد های غیر قابل تحملی روبه رو شدید با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف خودسرانه مسکن بعد از جراحی خودداری کنید
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از مصرف غذاهایی با مقدار بالای سدیوم و نمک خودداری کنید .
  • انجام یک سری آزمایشاتی که توسط جراح سینه قبل از عمل ماموپلاستی تجویز شده است
  • قطع داروهای ضد انعقاد خون و ضد التهاب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!