زمان مطالعه: 8 دقیقه

اقدامات قبل از جراحی بینی از مسائل مهم قبل از برنامه ریزی برای انجام جراحی بینی می باشد که تاثیر بسزایی در موفقیت آمیزتر بودن عمل بینی خواهد داشت. جراحی بینی با هدف تغییر در ظاهر بینی به منظور رسیدن به ظاهری زیبا و متناسب با دیگر اجزای صورت انجام می گیرد. با رعایت توصیه های قبل از عمل زیبایی بینی که توسط جراحی بینی بازگو خواهد شد می توان جراحی بینی ایمنی با نتایج مطلوب را تجربه کرد. همانطور که گفته شد یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در نتیجه جراحی زیبایی بینی ، رعایت نکات قبل و بعد از عمل بینی می باشد ؛ به همین علت در این مقاله از مقالات مرتبط به جراحی بینی و تهیه شده از سوی دکتر بهزاد خوروش ، بهترین جراح بینی تهران ، به معرفی مهم ترین نکات قبل از جراحی بینی پرداخته شده است ، با مطالعه و رعایت آن ها از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری کنید.

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر بهزاد خوروش

اقدامات و مراقبت ها از یک ماه قبل از عمل بینی تا روز جراحی

در این بخش اقدامات قبل از جراحی بینی را در بازه های زمانی مختلف پیش از عمل توضیح داده ایم.

3 تا 4 هفته قبل از جراحی بینی

انجام ارزیابی پزشکی : با  یک جراح بینی خوب در تهران جهت تکمیل تست های آزمایشگاهی و ارزیابی های لازم قبل از جراحی، ملاقاتی را تنظیم کنید. اگر مشکل پزشکی داشته باشید که نیاز باشد قبل از جراحی مدیریت و بهینه سازی شود، ممکن است جراح، قبل از عمل بینی شما را به یک متخصص، ارجاع دهد. لطفاً کلیه دستورالعمل های تجویز شده توسط جراح را 2 تا 4 هفته قبل از جراحی، تکمیل کنید.

آکوتان : اگر در سال های اخیر برای درمان آکنه، آکوتان مصرف کرده اید، حتماً به جراح اطلاع دهید؛ چون این ماده خطر بزرگی در فرایند بهبود به شمار می آید.

هماهنگی های لازم برای کار و ریکاوری : هماهنگی های لازم برای مرخصی گرفتن از محل کار یا کنار گذاشتن فعالیت های سنگین در طول دوره ریکاوری را انجام دهید. بخصوص اگر بچه کوچک دارید، از یک نفر برای انجام کارهایتان کمک بگیرید.

سیگار کشیدن : مصرف تنباکو، سیگار و نیکوتین، باعث کند شدن روند بهبود زخم و طولانی شدن آن و نیز ایجاد اسکارهای بیشتر می شود. ما توصیه می کنیم حداقل 4 هفته قبل از جراحی، سیگار کشیدن را ترک کنید.

2 هفته قبل از جراحی

اقدامات قبل از جراحی بینی در بازه دو هفته مانده به عمل به شرح زیر می باشد :

جلسه ملاقات قبل از جراحی : حتما در جلسه ملاقات با دکتر عمل بینی ، قبل از عمل شرکت کنید. در این جلسه با ایشان ، دوباره طرح جراحی را مرور کرده و جزئیات لجستیک جراحی را بررسی کنید و کلیه سوالات خود را از او بپرسید.

محدودیت های رژیم غذایی و مکمل ها : از غذاها ، نوشیدنی ها و مکمل های گیاهی که می تواند باعث افزایش خطر خونریزی و کبودی شود ، اجتناب کنید. از مصرف آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسن ، موترین ، رقیق کننده های خون ، روغن ماهی امگا 3 ، آجیل ، تخمه ، آووکادو و الکل خودداری کنید. از تیلنول به جای دیگر داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید. یک لیست جامع به طور جداگانه در اختیار شما قرار داده می شود.

ویتامین C مصرف نکنید. مصرف ویتامین C را قبل از جراحی ، کنار بگذارید ؛ چون این ویتامین باعث افزایش اسکار می شود. ویتامین E مصرف نکنید. مصرف مکمل های ویتامین E را قبل از جراحی و بلافاصله بعد از جراحی ، متوقف کنید ؛ چون این ماده باعث افزایش خونریزی می شود. داروهای تجویز شده توسط جراح را قبل از جراحی ، تهیه کنید. حتماً اطلاعات لازم در خصوص نحوه و زمان مصرف آنها را کسب نمایید. ما پیشنهاد می کنیم برای پیگیری مصرف صحیح داروهای تجویز شده ، از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید.

 

1 هفته قبل از جراحی

دستورالعمل های داده شده از سوی بهترین دکتر عمل بینی تهران را مرور کنید. از یکی از دوستان یا آشنایان بخواهید تا در روز جراحی ، بعد از عمل بینی شما را به منزل بازگردانده و حداقل به مدت 24 ساعت بعد از جراحی از شما مراقبت کند. مصرف قرص های آرنیکا را 2 روز قبل از جراحی ، آغاز کنید. یک قرص را در صبح و یکی را در شب مصرف کرده و این روند مصرف را تا تمام شدن تمام قرص های موجود در قوطی، ادامه دهید.

اقدامات شب قبل از عمل بینی

سوال پرتکرار مراجعه کنندگان این است که اقدامات قبل از جراحی بینی در شب جراحی چیست ؟ در ادامه بهترین جراح بینی به این پرسش پاسخ داده است :

  1. کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، بهتر است شب قبل از عمل بینی شام سبک میل کرده و از 8 ساعت قبل از جراحی بینی ، از خوردن و آشامیدن خودداری نمایند ؛ چرا که افراد در روز عمل زیبایی بینی ، باید ناشتا باشند.
  2. بهتر است آقایانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، شب قبل از عمل بینی صورت خود را اصلاح نمایند.
  3. افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند ، باید شب قبل از عمل زیبایی بینی استحمام کنند ؛ چرا که آن ها تا مدتی پس از انجام جراحی زیبایی بینی ، اجازه شستن سر خود را ندارند ؛ اما لازم به تذکر است که شستن گردن به پایین ایرادی ندارد.

روز جراحی

بهترین دکتر عمل بینی تهران از شما می خواهد که در روز عمل ، موارد ذیل را رعایت کنید :

  • لباس راحت و گشاد بپوشید. لباسی بپوشید که از جلو با دکمه یا زیپ بسته شود.
  • از مصرف لوسیون ، کرم ضد آفتاب ، ریمل ، لاک ، آرایش کردن ، انداختن زیورآلات ، کرم های آرایشی ، یا محصولات مو ، خودداری کنید.
  • لطفاً قبل از عمل در صورت داشتن لنز، آنها را از چشمانتان خارج کنید.
  • در صبح روز جراحی ، موهایتان را بشویید.

کلیات اقدامات قبل از جراحی بینی

  1. دو هفته قبل از جراحی بینی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایید به این دلیل که باعث کاهش اکسیژن موجود در خون حین عمل جراحی بینی خواهد شد.
  2. انجام آزمایش خون قبل از عمل بینی که بهترین جراح فوق تخصص پلاستیک برای شما تجویز نموده است را انجام دهید و آزمایشات قبل از عمل جراحی بینی را روز تعیین شده برای عمل بینی همراه داشته باشید.
  3. چنانچه بیماری خاصی دارید و تحت درمان داروی خاصی هستید یا حتی به داروی خاصی حساسیت دارید جراح بینی خود را مطلع سازید.
  4. کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، باید در روز مشاوره با جراح بینی ، ایشان را از سوابق پزشکی خود ، مطلع نمایند.
  5. افراد در روز جراحی زیبایی بینی ، باید تمامی مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشند

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر بهزاد خوروش

نکات دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی

  • چنانچه دچار سرماخوردگی هستید تا بهبودی کامل جراحی بینی را به تعویق بیاندازید.
  • در صورتی که طی یکسال گذشته عمل جراحی بینی انجام داده اید جراح بینی خود را مطلع سازید.
  • روز جراحی بینی خانم ها باید بدون لاک ناخن و حتی ناخن مصنوعی و بدون داشتن آرایش مراجعه نمایند.
  • در روز جراحی بینی یک لباس راحتی که دارای دکمه از جلو باشد تن کنید تا هنگام تعویض لباس با بینی تماسی نداشته باشد.
  • یک ساعت قبل از زمان معین شده با یک یا دو همراه به کلینیک مراجعه نمایید.
  • قبل از مراجعه یا شب قبل از جراحی بینی استحمام نمایید.
  • در صورتی که از لنز چشمی استفاده می نمایید قبل از جراحی بینی آن را خارج نمایید.

مصرف دارو قبل از عمل بینی

جراح زیبایی بینی ، به کسانی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی گرفته اند ، توصیه می کند از مدتی قبل از انجام عمل بینی ، از مصرف برخی از داروهای گیاهی و شمیایی همچون آسپرین ، بروفن و از این قبیل موارد که سبب اختلال در انعقاد خون شده پرهیز کنند چرا که مصرف این موارد اکسیژن رسانی در حین عمل را با مشکل مواجه می کند.

قبل از عمل بینی چی بخوریم ؟

یکی از مراقبت ها و کارهایی که باید قبل از عمل بینی انجام دهید یا به اصطلاح از اقدامات قبل از جراحی بینی ، تعیین برنامه غذایی تان است. برای آن که بعد از عمل بدن تان تحت فشار قرار نگیرد ، بایستی نسبت به غذاهایی که قبل از عمل بینی مصرف می کنید ، توجه داشته باشید. به گفته بهترین جراح بینی تهران سعی کنید مصرف غذاهای فرآوری شده را قبل از رینوپلاستی محدود کرده و در عوض از غذاهای سرشار از فیبر استفاده کنید. بدین ترتیب از عارضه یبوست که بعد از جراحی به سبب تزریق داروی بیهوشی و دیگر داروهای تجویزی نمود می یابد ، جلوگیری می شود. البته قبل از جراحی بینی تغییرات خیلی زیادی هم نباید در سبک زندگی و تغذیه که دارید ایجاد کنید؛ زیرا زمان می برد تا بدن به این روال عادت کنید. بلکه بهتر است تنها عادات نادرست خود را ترک کنید و مواد غذایی که به پروسه جراحی و ریکاوری بعد از عمل کمک می کنند را به برنامه خوب بیفزایید.

درمان استرس قبل از عمل بینی

از دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی ، کنترل و درمان استرس قبل از عمل بینی می باشد. استرس و اضطراب قبل از جراحی بینی تا حدودی طبیعی است. البته بیماران بایستی پیش از عمل بتوانند آن را کنترل نمایند ؛ زیرا اضطراب و استرس بیش از حد موجب بی خوابی شده و این امر می تواند مشکل ساز شود. عموما ترس و استرس افراد قبل از عمل بینی به خاطر شرایط زیر می باشد :

  • عوارض و ریسک های جراحی بینی
  • عدم دستیابی نتیجه مطلوب از عمل
  • ترس از بیهوشی
  • درد بعد از جراحی
  • آشنا نبودن با پروسه عمل بینی

تمام موارد مذکور باعث ایجاد استرس در فرد می شوند. البته شدت آن برای هر بیمار متفاوت است که به تجربه های قبلی او یا یکی از آشنایان از حضور در بیمارستان و قرار گیری تحت پروسه های جراحی بستگی دارد. برای آنکه حین پروسه و بعد آن دچار مشکل نشوید باید بتوانید استرس خود را کنترل نمایید. برای درمان استرس قبل از عمل بینی راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن های می پردازیم :

انتخاب بهترین جراح بینی : چنانچه یک جراح بینی خوب را برای عمل رینوپلاستی انتخاب نمایید ، به سبب تجربه بالای ایشان در این زمینه می توانید به او اعتماد کنید و نگران بروز خطا حین عمل نباشید.

آگاهی نسبت به پروسه : معمولا ترس افراد از ناشناخته هاست. برای جلوگیری از این ترس و اضطراب ، آگاهی و دانسته های خود را نسبت به پروسه جراحی بینی و تمام مراحل آن بالا ببرید.

گوش دادن به دستورالعمل های دکتر عمل بینی : در جلسه مشاوره قبل از عمل ، تمام سوالات و مشکلاتی را که باعث نگرانی شما میشوند ، مطرح سازید. جراح در این راستا راه حل هایی را پیشنهاد می دهد و علاوه بر آن توصیه های مراقبتی را به شما می گوید که بایستی آن ها را رعایت کنید.

از تکنیک های ریلکسیشن استفاده کنید : در این زمینه تکنیک های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند استرس قبل از عمل بینی را از خود دور کنید. تنفس عمیق ، رهاسازی و ریلکس کردن عضلات و ماهیچه ها و مدیتیشن از جمله تکنیک های کاربردی هستند.

نقش جراح بینی در نتیجه جراحی بینی

انتخاب یک جراح بینی خوب در تهران از اولین و اساسی ترین مراحل قبل از جراحی بینی است و تاثیر بسزایی در نتیجه جراحی بینی ایفا خواهد نمود. افراد با انتخاب بهترین جراح بینی می توانند عمل بینی موفق با نتایج مطلوب و مورد رضایت را برای خود به ارمغان آورد. جراحی بینی عملی اورژانسی نیست و فرد زمان کافی را برای انجام تحقیق بررسی و انتخاب بهترین جراح بینی را دارد. جراح بینی در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی در مورد مراقبت های قبل از عمل بینی و مراقبت های بعد از جراحی بینی توصیه های لازم را بیان خواهد نمود.

اقدامات قبل از جراحی بینی 3

خصوصیات بهترین جراح بینی تهران

  • سلامت فرد را اولویت کار خود قرار دهد.
  • با علم زیبایی شناسی آشنایی داشته باشد.
  • قدرت تجسم بینی را بعد از جراحی بینی داشته باشد و تا بتواند دیگاه کلی از نتیجه جراحی بینی به فرد بدهد.
  • توانایی انجام انواع جراحی بینی را روی بینی های مختلف با مشکلات گوناگون داشته باشد.
  • میزان رضایت مندی افراد از انجام جراحی بینی بالا باشد.
  • با صبر و حوصله برای بیمار وقت بگذارد و به انتظار آن در مورد جراحی بینی گوش کند و بهترین تکنیک را برای ایجاد بینی زیبا و متناسب با چهره فرد به کار ببرد.
  • جلسات مراجعه بعدی بعد از عمل بینی را برای فرد معین نماید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]