زمان مطالعه: 3 دقیقه

پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی : از گذشته تا کنون گرایش به زیبایی همواره در همه انسان ها وجود داشته است. جراحی زیبایی بینی که به منظور ایجاد یک بینی متناسب و خوش فرم انجام می پذیرد امروزه به عنوان یکی از شایع ترین جراحی های زیبایی در سراسر دنیا محسوب می شود.

البته باید خاطر نشان کرد که جراحی بینی صرفا جهت زیباسازی بینی انجام نمی شود و ممکن است جنبه درمانی داشته باشد و جهت درمان مشکلاتی از قبیل اختلالات تنفسی و غیره صورت پذیرد.

عموما افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند سوالات و پرسش های بسیاری در این زمینه دارند ، در جلسه مشاوره جراح بینی به بخشی از پرسش و پاسخ جراحی بینی می پردازد.

شما با مطالعه این مقاله می توانید به پاسخ پرسش هایی که در ذهن تان وجود دارد دست یابید.

پرسش و پاسخ جراحی بینی

پرسش و پاسخ جراحی بینی

آیا عمل بینی درد دارد ؟

از آنجایی که جراحی بینی تحت بیهوشی انجام می یرد قاعدتا فرد هیچ گونه دردی را در حین عمل احساس نخواهد کرد.

تنها مسئله ای که ممکن است اتفاق بیفتد احساس درد جزئی در صورت بعد از عمل به خاطر پانسمانی که در داخل بینی قرار داده شده است می باشد که این امر نباید ایجاد نگرانی کند ، زیرا با مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح فوق تخصص پلاستیک بینی می توان این دردها را تسکین بخشید.

سن مناسب جراحی بینی چه زمانی است ؟

سن مناسب جهت جراحی بینی بعد از تکامل رشد بینی می باشد. همچنین فرد باید از آمادگی کافی جسمانی و فکری برای انجام این جراحی برخوردار باشد. بهترین سن در دختران بالای 16 سال و در پسران بالای 18 سال می باشد ، البته جراح بینی پس از معاینه و بررسی های لازم زمان مناسب را مشخص می نماید.

آیا شکل بینی گوشتی بعد از جراحی بینی بر می گردد ؟

بینی های گوشتی پوست ضخیم و غضروف ضعیفی دارند ، لذا جراحی این دسته از بینی ها در مقایسه با سایر بینی ها دشوارتر می باشد.

بهترین جراح فوق تخصص پلاستیک بینی ااز طریق گرافت گذاری و تقویت بافت و غضروف ضعیف بینی منجر به ایجاد نتیجه ای رضایت بخش از جراحی بینی خواهد شد و ماندگاری نتایج جراحی را تضمین خواهد نمود.

آیا قبل از جراحی بینی توصیه های تغذیه ای خاصی وجود دارد ؟

بله ، برای کاهش کبودی و خونریزی توصیه های زیر ضرورت می یابد :

  • حداقل یک هفته قبل از جراحی ، میوه و سبزیجات را به میزان فراوان استفاده کنید.
  • مصرف خشکبار را به دلیل تاثیر در انعقاد خون کاهش دهید.
  • مصرف داروهای مسکن و غیر ضروری را هم از دو هفته قبل از جراحی بینی متوقف کنید.

نحوه صحیح تغذیه بعد از جراحی بینی به چه صورت است ؟

  • بیماران می بایست پس از جراحی برنامه غذایی خود را با مایعات شروع کنند.
  • حدودا به مدت یک هفته غذاهای نرم مانند سوپ ، فرنی و غیره که نیاز به جویدن ندارند را مورد مصرف قرار دهند.

برای کاهش تورم و کبودی بینی چه کار کنیم ؟

بعد از جراحی ، بینی دچار تورم و کبودی می شود که این اتفاق در تمامی افرادی که تحت جراحی بینی قرار می گیرند رخ می دهد و راهکارهایی برای کاهش آن وجود دارد.

به طور مثال می توان به مدت 48 ساعت پس از جراحی از کمپرس سرد استفاده نمود و همچنین در مواقع استراحت سر را بالاتر از حد معمول قرار داد.

نحوه صحیح استحمام بعد از جراحی بینی به چه صورت است ؟

افراد می توانند از روز دوم پس از عمل حمام کنند. اما باید روی صندلی نشسته و سر خود را به سمت عقب خم نمایند و جهت شستن موهای خود از فرد دیگری کمک بگیرند ، برای تمیز نمودن صورت نیز می بایست از دستمال یا پنبه مرطوب استفاده کنند.

هزینه عمل بینی چقدر است ؟

هزینه جراحی بینی در جلسه مشاوره قبل از عمل توسط پزشک متخصص و پس از بررسی های لازم و بر اساس آیتم های متعددی نظیر دستمزد جراح بینی ، هزینه کلینیک یا بیمارستان و غیره تغیین می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]