زمان مطالعه: 5 دقیقه

 یکی از راه های جوانسازی پوست ، تزریق چربی می باشد که به دلیل برداشتن چربی از بدن خود فرد عوارضی ندارد و روشی ایمن است. انتخاب بهترین جراح پلاستیک تهران که با تجربه بوده و توجه به توصیه های ایشان درباره مراقبت های بعد از تزریق چربی در کسب نتیجه مطلوب ، تاثیر بسزایی دارد. شما برای انجام این پروسه می توانید به دکتر بهزاد خوروش مراجعه کنید.

 

مراقبت های بعد از تزریق چربی - دکتر بهزاد خوروش

بعد از تزریق چربی چه چیزی در انتظارتان است؟

اولین هفته

  • در هفته اول تورم و کبودی هم در محل تزریق و هم در ناحیه ای که چربی از آنجا برداشت شده است، وجود خواهد داشت.
  • یکی از مراقبت های بعد از تزریق چربی برای کاهش تورم ، این است که می توان به آرامی پوست محل تزریق را ماساژ داده و در این مدت ، استفاده از سایر مواد حجم دهی ممنوع می باشد.
  • درد و تورم را نیز می توان با کمپرس یخ کاهش داد. اگرچه میزان درد ناشی شده معمولاً خفیف است ؛ با این حال بهترین دکتر تزریق چربی در تهران داروهای مسکن را تجویز می کند که در صورت نیاز میتوانید برای تسکین درد طبق دستور از آن ها استفاده کنید.

هفته دوم

بین روزهای هفتم تا دهم پس از تزریق چربی ، کاهش کبودی و تورم نسبتاً سریع کاهش می یابد. در هفته دوم ، کبودی معمولاً از بین می رود ، اما همچنان مقداری تورم باقی می ماند. بسیاری از مردم احساس می کنند که می توانند پس از هفته اول به سر کار بازگردند ؛ اما برخی دیگر ممکن است شرایط جسمانی شان به حالت مساعد نباشد و به استراحت بیشتری نیازمند باشند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

  • بعد از گذشت 7 الی 10 روز از تزریق ، فرد می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.
  • داشتن درد ، کبودی و تورم در ناحیه تزریق شده و در ناحیه ای که چربی برداشته شده ، همچنین زیر چشم و لب طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست. زیرا به کمک مراقبت های بعد از تزریق چربی می توانید به بهبود این موارد کمک کنید. برای کاهش اثر تورم و کبودی تا 48 ساعت  از کمپرس یخ و مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده نمایید.
  • بعد از دو روز استحمام مانعی ندارد ولی توجه داشته باشید که به نواحی تزریق شده فشار وارد نشود چراکه موجب جا به جایی چربی خواهد شد.
  • تا سه ساعت بعد از تزریق از دراز کشیدن و خم کردن سر و گردن اجتناب کنید و سعی کنید بیشتر بایستید ، راه بروید و یا بنشینید.
  • جراح پلاستیک خوب تهران به شما می گوید برای جلوگیری از ایجاد تورم تا سه روز اول هنگام استراحت سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید.

دیگر نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی

  • تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض گرما ، سرما ، نور خورشید ، مواد شیمیایی و مواد محرک و حساسیت زا و گردو غبار پرهیز کنید.
  • به منظور کاهش تورم ، مصرف نمک و سدیم را به حداقل برسانید.
  • تا چند هفته از انجام فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید. ورزش های سبک و کششی مانند شنا و پیاده روی مانعی ندارد. این مورد یکی از مهم ترین موارد مربوط به مراقبت های بعد از تزریق چربی است.
  • مصرف کرم از 24 ساعت بعد از تزریق مانعی ندارد.
  • در صورت مشاهده غیر قرینگی در صورت جای نگرانی نیست و با گذشت زمان برطرف خواهد شد. این غیر قرینگی به دلیل میزان تورم در دو نیمه بدن می باشد.

دوره نقاهت محل برداشت چربی

این را بدانید که مراقبت های بعد از تزریق چربی که از سوی بهترین دکتر تزریق چربی تهران ارائه شده اند ، صرفا به ناحیه پیوند محدود نمی شود بلکه باید از موضع برداشت گرافت های چربی پیوندی نیز مراقبت کرد. معمولاً به جهت جلوگیری از تجمع خون یا مایعات اضافی بدن در فضای زیر پوست ، ناحیه ای که چربی از آن برداشته شده است با یک گن یا بانداژ پوشیده می شود. در مواردی که مقدار زیادی چربی برداشته شده است، از درن برای خارج کردن مایع یا خون اضافی کمک می گیرند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید پس از 2 الی 3 هفته تورم و کبودی کاهش یابد. پزشک ممکن است برای جلوگیری از بروز عفونت، آنتی بیوتیک تجویز کند که باید در ساعت مشخص شده مصرف داروها را مصرف نمایید.

دوره نقاهت محل تزریق

  • کبودی و تورم در صورت معمولاً در عرض 2 هفته پس از انتقال چربی بهبود می یابند.
  • در هفته دوم، اکثر زیباجویان می توانند با کمی آرایش در مکان های عمومی حاضر شوند تا هرگونه تورم یا کبودی باقی مانده را پنهان کنند.
  • اگر انتقال چربی به صورت را با سایر روش های تهاجمی صورت انجام دهید، دوره نقاهت شما ممکن است طولانی تر شود ؛ بدین معنا که انجام مراقبت های بعد از تزریق چربی را باید برای مدت بیشتری ادامه دهید.
  • به دلیل بی حسی محل تزریق، از قرار گیری در محل های گرم خودداری کنید.
  • نور خورشید اثرات مضری برای پوست دارد که بعد از تزریق چربی توصیه می شود در مقابل تابش مستقیم نور قرار نگیرید. تا بهبودی کامل ، زمانی که به مکان های های عمومی می روید ، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • از پوشیدن کلاه یا هدبند که روی صورت تان را می پوشاند، اجتناب کنید.
  • بهتر است در این دوران، پیاده روی کوتاهی داشته باشید و به مرور مسافت پیاده روی را افزایش دهید.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، قبل و بعد از تزریق اجتناب کنید.
  • قبل و بعد از تزریق ، مصرف الکل و دخانیات ممنوع می باشد.

رضایت بیمار از تزریق چربی زیر نظر بهترین جراح پلاستیک تهران

 

 

مراقبت هایی که به ماندگاری بیشتر چربی ها در نواحی تزریق شده کمک می کنند

مطمئناً تمامی متقاضیان خواستار این هستند که بعد از تزریق کردن چربی به صورت یا بدن ، نتیجه حاصل شده تا مدت زیادی ماندگاری داشته باشد. در این راستا لازم است مراقبت های بعد از تزریق چربی به درستی به انجام رسد. از سوی بهترین جراح پلاستیک تهران توصیه هایی به فرد ارائه می شود که در صورت رعایت آن موارد ، می تواند چربی های تزریق شده در نواحی مختلف صورت و بدن را تا مدت زیادی حفظ کند.

پوشیدن لباس های آزاد : بسته به محل تزریق ، ممکن است جراح پلاستیک از فرد بخواهد برای مدتی از گن های طبی فشرده استفاده کند. استفاده از این گن ها مانعی ندارد چرا که منظور از لباس آزاد ، لباس های معمولی مثل پیراهن و شلوار یا حتی لباس های زیر می باشد. لباس های تنگ و فیت باعث فشرده شدن سلول های چربی تزریق شده و در نهایت جذب مجدد آن ها از سوی بدن می شوند.

طرز خوابیدن صحیح : بعد از تزریق سلول های چربی ، زمانی که می خواهید استراحت کنید ، به گونه ای دراز بکشید که فشاری بر موضع تزریق شده وارد نشود. به طور مثلا اگر تزریق چربی در صورت یا سینه انجام داده اید نباید بر روی شکم بخوابید و اگر به باسن خود چربی تزریق کردید ، نباید بر روی کمر دراز بکشید.

امتناع ورزیدن از استعمال سیگار و دخانیات : سلول های چربی تزریق شده ، برای آن که به اصطلاح زنده بمانند نیاز دارند تا با خون و ترکیبات آن یعنی اکسیژن و مواد مغذی تغذیه شوند. اما کشیدن سیگار یا گونه دیگری از دخانیات بعد از تزریق چربی ، در روند خونرسانی به بافت ها اختلال ایجاد می کند.

مصرف غذاهای سالم : برای اینکه چربی ها ماندگار باشند ، بایستی تغذیه سالمی داشته باشید. بهتر است از مواد غذایی استفاده کنید که کالری سالم بیشتری دارند ؛ مثل چربی های سالم.

این نکته را هم بدانید که هر چند واکنش بدن هر فرد به چربی تزریق شده متفاوت بوده و نمی توان به طور کاملا دقیق مشخص کرد که تا چه مدت این چربی ها ماندگار خواهند بود ، اما توصیه های فوق به هر فرد کمک می کند که این بازه برای او طولانی تر باشد. همچنین انتخاب یک دکتر خوب برای تزریق چربی در تهران که مراقبت های بعد از تزریق چربی را به طور کامل برایتان توضیح می دهد ، می تواند در امر ماندگار آن نیز اثر گذار باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]