زمان مطالعه: 4 دقیقه

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

اگر قصد انجام تزریق بوتاکس دارید باید آگاه باشید که برای انجام هر یک از روش های جوانسازی پوست باید یکسری نکات و اقدامات قبل از تزریق بوتاکس را رعایت نمایید تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است که به طور موقت عضلات صورت را فلج می کند. این سم از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود و برای مصارف پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.
بوتاکس با مسدود کردن انتقال استیل کولین، که یک پیام رسان عصبی است، عمل می کند. این امر باعث فلج موقت عضلات می شود و در نتیجه چین و چروک ها را از بین می برد.

برای اینکه عوارض تزریق بوتاکس را به حداقل ممکن خود برسانید به پزشک با تجربه مراجعه نمایید، قابل ذکر است که خود فرد نیز باید اقدامات قبل از تزریق بوتاکس و مراقبت های بعد از بوتاکس را نیز باید جدی بگیرند.

چگونه بوتاکس به زیبایی شما کمک می کند؟

جوانسازی پوست : بوتاکس برای رفع چین و چروک های صورت، به خصوص در ناحیه پیشانی، خطوط اخم و خطوط دور چشم استفاده می شود.
درمان میگرن : بوتاکس می تواند به عنوان یک روش درمانی برای میگرن مزمن استفاده شود.
درمان تعریق بیش از حد : بوتاکس می تواند برای درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل، کف دست و پا استفاده شود.
درمان انحراف چشم : بوتاکس می تواند برای درمان انحراف چشم (استرابیسم) استفاده شود.
درمان فلج بل : بوتاکس می تواند برای درمان فلج بل، که باعث ضعف عضلات صورت می شود، استفاده شود.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

  • اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید یا حتی به ماده خاصی حساسیت دارید پزشک خود را مطلع سازید.
  • به مدت دو هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف دخانیات و هرگونه مشروبات الکلی خودداری نمایید.
  • از مصرف داروهای غیر ضروری از قبیل داروهای گیاهی ، آسپرین و بروفن به مدت دو هفته قبل از تزریق بوتاکس خودداری نمایید.
  • انتظار خود را از انجام تزریق بوتاکس بیان نمایید.
  • چنانچه باردار هستید تزریق بوتاکس را به تعویق بیاندازید، به طور کلی تزریق بوتاکس برای زنان باردار و مادران شیرده قابل انجام نیست.
  • تزریق بوتاکس با سوزن های ریز انجام می شود و درد غیر قابل تحملی ندارد اما افراد می توانند یک ساعت قبل از تزرق بوتاکس لایه ی قابل توجهی از کرم بی حس کننده را روی پوست بمالید تا به آرامی وارد پوست شود.
  • می توانید برای کاهش تورم و کبودی سریع کمپرس یخ همراه خود داشته باشید و روی محل تزریق قرار دهید.

اقدامات قبل از تزریق بوتاکس

قبل از تزریق بوتاکس اپیلاسیون نکنید

یکی از موارد پر اهمیت در تزریق بوتاکس این است که انجام اپیلاسیون ، بند انداختن پوست ، موبر و حتی بلیچینگ پوست تا مدتی قبل از تزریق ممنوع می باشد ؛ زیرا تمام این موارد منجر به آسیب رسیدن پوست بعد از انجام این پروسه می گردند .

پیشگیری از تبخال قبل از تزریق بوتاکس

در صورتی که پوست شما مستعد تبخال است بهتر است بمنظور جلوگیری از ایجاد این عارضه بعد از تزریق بوتاکس ، پزشک خود را مطلع ساخته تا با تجویز داروهایی از ایجاد ان جلوگیری کنید .

از قرارگیری در معرض مستقیم نورآفتاب اجتناب کنید

باید بدانید که پوست آفتاب سوخته برای تزریق بوتاکس مناسب نمی باشد و بهتر است بمنظور مراقبت از آن از کرم های ضد آفتاب و یا عینک آفتابی استفاده کنید و حداقل امکان از آفتاب دوری کنید .

قبل از تزریق بوتاکس گرسنه نباشید

یکی از موارد پر اهمیت در تزریق بوتاکس این است که بهتراست فرد در زمان تزریق گرسنه نباشد زیرا پس از آن ، عضلات صورت به شدت ضعیف هستند و تا چند ساعت بعد از این پروسه خوردن غذا ساده نخواهد بود .
مسکن بخورید : اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی داشته و حتی درد های جزئی برایتان غیر قابل تحمل است می توانید یک ساعت پیش از تزریق بوتاکس از تیلنول (استامینفون) استفاده کنید تا در حین تزریق هیچ دردی را حس نکنید .

رعایت محدودیت در مصرف بعضی دارو ها قبل از تزریق بوتاکس

شناسایی داروهایی که بعد از تزریق بوتاکس خطر کبودی و خونریزی را افزایش خواهند داد از اقدامات مهم قبل از تزریق بوتاکس است. مصرف داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی نظیر ایبوپروفن ، روغن ماهی ، ترکیبات گیاه خارمریم ، ویتامین E و داروهای رقیق کننده خون تا 2 هفته پیش از تزریق بوتاکس ممنوع هستند ، علاوه بر این می توانید با مشورت با پزشک از سایر محدودیت های دارویی نیز اطلاعات کاملی پیدا کنید .

انتخاب پزشک حاذق

یکی از مواردی که امروزه بسیار شاهد آن هستیم این است که افراد زیادی بدون داشتن دانش و تخصص کافی و تنها با گذراندن چند دوره آموزشی ، به تاسیس مراکز زیبایی اقدام کرده و  افرادی زیادی نیز بدون اطلاع از این موضوع ، به تزریق بوتاکس نزد آن ها می پردازند . در واقع انجام اینکار عوارض جبران ناپذیر زیادی دارد و باعث می شود که از نتیجه این پروسه زیبایی رضایت کافی نداشته باشید . از همین رو در انتخاب پزشکی که به آن مراجعه می کنید دقت کرده و سابقه کاری و مهارت ایشان را در نظر داشته باشید .

مطلع ساختن پزشک از سابقه پزشکیتان

از دیگر موارد پر اهمیت در تزریق بوتاکس این است که پزشک را از سابقه بیماری خود آگاه کرده و ایشان را در جریان تمام دارو هایی  که در حال حاضر مصرف می کنید قرار دهید ؛ زیرا ممکن است برخی از آن ها با تزریق بوتاکس تداخل داشته و به بدنتان آسیبی وارد کند .

بعد از بوتاکس چه کنیم ؟

  • آرایش بعد از بوتاکس تا 24 ساعت توصیه نمی شود.
  • شستن صورت بعد از بوتاکس تا 4 ساعت انجام نشود و بعد از آن نیز باید با آب ولرم صورت را شست و از ماساژ دادن محل تزریق خودداری نمایید.
  • ورزش بعد از بوتاکس چون فشار خون را افزایش می دهد تا 24 ساعت ممنوع می باشد.

چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید ؟

  • خوابیدن بعد از بوتاکس تا 4 ساعت توصیه نمی شود و فرد باید در این مدت به صورت نشسته رو به جلو قرار گرفت باشد و از خم کردن سر خودداری نمایید.
  • عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس این است که ماده تزریق شده ممکن است به محل های دیگر که خطرناک است حرکت کند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]