زمان مطالعه: 10 دقیقه

آیا می دانید لیفت ابرو و پیشانی چگونه انجام می شود ؟ پس به هیچ عنوان مقاله را از دست ندهید ؛ چون این پروسه در جوانسازی صورت بسیار موثر است. از نظر زیبایی ، اصلاح افتادگی ابرو، پلک بالا و در موارد لیفت پیشانی ، افتادگی پیشانی را اصلاح می کند. این روش کمک زیادی می کند به بهبود خط های افقی و خطوط عمیق که فرد را عصبانی، ناراحت یا خسته نشان می دهد. دکتر بهزاد خوروش ، بهترین جراح پلاستیک تهران ، خدمات لیفت صورت را ارائه می نمایند. لیفت پیشانی برای بیماران در سنین 40 تا 60 سال رایج است که  به کم کردن آثار پیری کمک می کند. لیفت ابرو در سنین جوان تر به زیباتر شدن ترکیب چشم و ابرو کمک می کند.

 

لیفت ابرو و پیشانی

لیفت ابرو و پیشانی چیست ؟

لیفت ابرو و پیشانی ، یک تکنیک جراحی است که ابروها و پیشانی را بالا برده و پلک های افتاده را ، بهبود می بخشد. برخی تکنیک های لیفت ابرو ، قادرند چین و چروک های پیشانی و ناحیه ابرو را درمان نمایند. تقریباً تمام افراد بالای 50 سال ، که داوطلب جراحی پلک بالایی هستند ، به عنوان کاندید های مناسبی برای لیفت کردن ابرو ها و پیشانی نیز به شمار می آیند.

تفاوت میان جراحی پلک بالا و لیفت ابرو

تفاوت بین جراحی پلک بالایی و جراحی لیفت ابرو ، بی شمار است. در جراحی پلک بالایی ، پلک های بالایی بهبود می یابند ، ولی موقعیت ابروها تغییری نمی کند. با این وجود ، لیفت ابرو ، پوست پف کرده پلک بالایی را بهبود بخشیده و ابرو را بالاتر می برد ، و چهره جوان تری را برای شما به ارمغان می آورد. برخی از بیماران ، داوطلب مناسبی برای لیفت ابرو نمی باشند ؛ چون وقتی ابروی بعضی از بیماران بالا کشیده می شود ، چهره آن ها دیگر طبیعی به نظر نمی رسد. یک روش خوب ، بعنوان پیش فرض نتایج لیفت پیشانی و ابرو این است که به پشت دراز بکشید ، چانه تان را بالا بدهید و یک آیینه را درست بالای صورتتان نگه دارید. در اکثر موارد ، این کار موقعیت تقریبی ابروهای بالا رفته را مشخص می کند. با ارزیابی چهره تان در این موقعیت ، می توانید تشخیص دهید که آیا چهره شما با لیفت ابرو و پیشانی ، طبیعی به نظر خواهد رسید یا خیر. البته برای اینکه بهتری متوجه این امر شوید ، می توانید به یک جراح پلاستیک خوب در تهران مراجعه کنید و ایشان با بررسی ایرادات وارد بر صورت شما ، در این رابطه تصمیم گیری کند.

 

 

انواع روش های لیفت ابرو و پیشانی :

یکی از متد های زیبایی که با گذشت زمان پیشرفت چندانی داشته است ، لیفت ابرو و پیشانی بدون جراحی است . زیرا در گذشته پزشکان متخصص تنها قادر بودند که لیفتینگ صورت را تنها از طریق جراحی انجام دهند و افراد زیادی نیز به دلیل ترس از جراحی و نقاهت طولانی آن در انجام این پروسه زیبایی تردید داشتند . البته جراحی لیفت ابرو و پیشانی مزایای خاص خودش را  دارد که یکی از آن ها دائمی بودن نتایج انجام لیفتینگ است . اما اگر می خواهید بدون استفاده از سوزن و بخیه  پوست خود را جوان ساخته و ابرو هایتان را بالا ببرید با ادامه این مقاله با ما همراه باشید :

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس : همانطور که می دانید بوتاکس با استفاده از سمی به نام بوتولینوم عصب ناحیه مورد نظر در پوست را فلج کرده و همین امر منجر به بالا رفتن ابرو تا چند میلی متر می گردد. علاوه بر این تزریق بوتاکس می تواند چین و چروک های اطراف ابرو و پیشانی را صاف کرده و به جوان سازی پوست کمک شایاینی بکند . در انتها باید بدانید که طول دوره ترمیم این پروسه هر 4 ماه یکبار می باشد .

لیفت ابرو با تزریق ژل : یکی از اصلی ترین ژل ها در لیفت ابرو و پیشانی اسید هیالورونیک است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد که پزشک با استفاده از پرکننده های پوستی ژل را در زیر پوست تزریق کرده و به انجام لیفت ابرو و پیشانی اقدام می کنند . در انتها نیز باید بدانید که ژل استفاده شده در این پروسه باید معتبر بوده و دارای مجوز از FDA باشند . برخی از معروف ترین آن ها شامل مواردی نظیر :

  • Juvederm
  • Bellafill
  • Restylane
  • Radiesse
  • Sculptra

لیفت ابرو و پیشانی در یک نگاه

  • مدت زمان عمل :  1 تا 3 ساعت
  • اثرات جانبی : بی حسی موقتی ، ناراحتی ، خارش و تورم. ریزش مو ممکن است در لبه های زخم بوجود آید.
  • بهبودی : بازگشت بر سرکار بعد از 7 تا 10 روز (بیمارانی که به روش اندوسکوپی عمل می شوند زودتر بهبود می یابند). پرداختن به فعالیت های فیزیکی شدید بعد از چندین هفته. برای چندین ماه در معرض نور آفتاب یا گرما قرار نگیرند.
  • خطرات : ندرتاً عفونت و خونریزی در مورد لیفت کلاسیک پیشانی ، بی حسی پوست سر در پشت برش پیشانی ممکن است مشاهده گردد.
  • نتایج : ماندگاری عمل لیفت ابرو و پیشانی طولانی مدت بوده و آثار بالا رفتن سن را کاهش می دهد.
  • تکنیک عمل : استفاده از روش لیفت کلاسیک پیشانی یا روش باز ، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک ، یک برش پیوسته ایجاد می کند که از سطح گوش شروع می شود و در خط رویش مو بالا می رود. برش معمولاً در پشت خط رویش مو ایجاد می شود که جای زخم دیده نمی شود. در روش لیفت اندوسکوپی ، به جای یک برش حلقه ای بزرگ ، جراح در فرق سر 3 یا 5 برش کوچکتر ایجاد می کند ؛ جایی که یک اسکوپ در یکی از برش ها قرار داده می شود. این روش به جراح پلاستیک تهران اجازه می دهد که بافت و عضلات را در مانیتور ببیند.
  • وضعیت بیمار : در بیشتر موارد سرپایی یا حداکثر بستری یک روزه.
  • بیهوشی : عمومی ، موضعی با بیهوشی نسبی

 

لیفت ابرو و پیشانی

 

در ادامه می خواهیم بدانیم چه کسانی کاندیدای مناسبی برای این پروسه جوانسازی هستند و چه کسانی نباید تحت این روند قرار بگیرند. البته تشخیص این موارد در هر بیمار توسط بهترین جراح لیفت ابرو پیشانی در تهران به انجام می رسد.

کاندیدای مناسب چه شرایطی را باید داشته باشند ؟

  • افراد به منظور انجام این عمل باید شرایط ذیل را دارا باشند
  • از انجام عمل لیفت ابرو و پیشانی ، انتظار کسب نتایج معقولانه داشته باشند.
  • از سلامت فیزیکی خوبی برخوردار باشند و مبتلا به بیماری خاصی نباشند.
  • سیگاری نباشند.
  • دچار چین و چروک عمیق در پیشانی خود باشند.
  • به صورت وراثتی با افتادگی ابرو بیش از حد طبیعی مواجه باشند.
  • از خط اخم مابین ابروهای خود ناراضی باشند ، چرا که این مسئله سبب خسته و عصبی به نظر آمدن آن ها می شود.
  • برخی افراد به دلیل افتادگی ابروها با افتادگی پلک مواجه هستند ، در چنین شرایطی اگر مشکل دیگری وجود نداشته باشد می توان با لیفت ابرو ، افتادگی پلک را نیز برطرف کرد.

چه کسانی داوطلب خوبی هستند ؟

  1. بیمارانی که ابروهای آن ها در موقعیت پایین بوده ، و مایل به بالا کشیده شدن ابروهایشان هستند.
  2. بیمارانی که ابروهای آن ها نامتقارن است.
  3. بیمارانی که پلک های بالایی آن ها افتاده بوده ، یا دارای پوست اضافی می باشد.
  4. بیمارانی که در پیشانی یا ابروهای آن ها ، چین و چروک وجود دارد.

چه کسانی داوطلب ایده آل نمی باشند ؟

  • افرادی که بعد از لیفت ابرو ، چهره شان غیر طبیعی یا متعجب بنظر می رسد.
  • افرادی که چندین جراحی در ناحیه پلک بالایی انجام داده اند ، و دارای پوست کافی برای بستن پلک نمی باشند.
  • افرادی که خط رشد موی آن ها سست است. ( البته تکنیک هایی برای پنهان کردن اسکارها وجود دارد)

رضایت بیمار از مراجعه به دکتر خوروش ، بهترین جراح پلاستیک تهران جهت انجام عمل لیفت پیشانی و ابرو

 

 

نتایج مطلوب برای لیفت ابرو و پیشانی

  1. قرار گرفتن ابروها ، در موقعیتی که باعث جوان تر به نظر رسیدن چهره شود.
  2. کاهش چین و چروک در ناحیه ابرو و پیشانی
  3. بهبود پلک های بالایی افتاده یا پف کرده

اقدامات قبل از لیفت ابرو و پیشانی

  • در ابتدا لازم است که بیمار با یک جراح پلاستیک خوب در تهران ، مشاوره داشته باشد.
  • در جلسه مشاوره ، بهترین جراح لیفت پیشانی و ابرو علاوه بر آنالیز سوابق پزشکی بیمار ، بهترین روش درمانی را برای او انتخاب می نماید و تصویری نسبتا واضح از نتیجه عمل در اختیار وی قرار می دهد.
  • توصیه می شود پیش از اقدام به عمل لیفت ابرو و پیشانی ، در زمینه این جراحی به کسب اطلاعات بیشتری بپردازید.
  • بدین منظور عکس های قبل و بعد از عمل لیفت پیشانی و ابرو را ببینید تا به این ترتیب از آنچه که در انتظارتان است با خبر شوید.
  • انجام آزمایشات تجویز شده ، قبل از جراحی برای بیماران الزامی می باشد.
  • توصیه می شود که حداقل 4 هفته پیش از عمل لیفت ، از کشیدن سیگار و دخانیات پرهیز نمایید ، چرا که مصرف سیگار باعث اختلال در روند بهبودی زخم های جراحی می شود.
  • از 2هفته قبل از جراحی لیفت ، مصرف داروهای مسکن از قبیل بروفن ، آسپرین و نیز ویتامین E ممنوع می باشد.

سایر اقدامات قبل از عمل :

  • می بایست در صورت ابتلا به سرما خوردگی شدید ، انجام عمل لیفت را تا زمان رسیدن به بهبودی کامل به تعویق بیاندازید.
  • حتما به اتفاق یک نفر همراه در روز عمل به محل جراحی مراجعه کنید.
  • از 8 ساعت قبل از انجام عمل ، خوردن و نوشیدن به طور کلی ممنوع می باشد و فرد باید به صورت ناشتا به محل جراحی مراجعه نماید.
  • حتما در شب قبل از عمل لیفت ابرو و پیشانی ، حمام کنید.
  • توصیه می شود که صورت آقایان در روز عمل ، اصلاح شده باشد.
  • خانم ها نیز می بایست در روز عمل ، بدون هر گونه آرایش صورت و لاک ناخن در محل جراحی حاضر شوند.
  • بیماران باید در روز عمل ، حتی المقدور از لباس های گشاد زیپ دار یا جلو باز استفاده کنند.
  • از داشتن هر نوع وسیله فلزی از قبیل گیره سر ، دستنبند ، ساعت و غیره در روز عمل اجتناب نمایید.

لیفت آندوسکوپیک ابرو و پیشانی توسط دکتر بهزاد خوروش ، بهترین جراح پلاستیک تهران

 

 

پروسه لیفت ابرو و پیشانی

این تکنیک عمدتاً ، با تزریق درون وریدی یا بیهوشی عمومی انجام می شود ؛ ولی گاهی اوقات می توان آن را با بی حسی موضعی نیز اجرا نمود. در اکثر تکنیک ها ، برش ها در خط رشد مو پنهان می شوند. برخی جراحان از تکنیک های اندوسکوپی استفاده می کنند. درحالی که برخی دیگر روش های جراحی باز را به کار می گیرند. بخش عمده ای از انتخاب یکی از دو تکنیک مذکور ، از سوی دکتر خوروش ، جراح پلاستیک خوب در تهران ، به فاکتور هایی از قبیل ، خط رشد موی بالا یا ریزش مو در بیمار ، بستگی دارد. در برخی از بیماران دارای ابروهای نامتقارن ، لیفت ابرو این عدم تقارن را درمان می کند. البته در برخی موارد ، این عدم تقارن ، به دلیل فاکتور هایی از قبیل اندازه پوست سر و تفاوت هایی در بافت نرم می باشد ، که در این شرایط درمان ، روند دشوار تری را به همراه خواهد داشت. این تکنیک را می توان همزمان با جراحی پلک بالایی یا پایینی ، لیفت صورت یا دیگر تکنیک های زیبایی ترکیب نمود.

  • لیفت پیشانی کلاسیک

در این تکنیک جراحی لیفت ابرو پیشانی ، قبل از شروع عمل ، مو با یک کش لاستیکی در یکی از طرفین خط برش بسته می شود. موی سر تراشیده نمی شود ، ولی مویی که درست در جلوی خط برش رشد کرده ، باید کوتاه شود. در اکثر بیماران یک برش کورونال مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل مشابه الگویی شبیه به هدفون می باشد ، که از سطح گوش شروع شده و به سمت بالای پیشانی و سپس به سمت پایین طرف دیگر سر ، حرکت می کند. این برش معمولاً درست پشت خط رشد مو ایجاد می شود ، تا اسکار قابل رویت نباشد.اگر خط رشد مو ، بالا یا در حال پس روی باشد ، برش درست در خط برش ایجاد می شود تا ارتفاع پیشانی ، بیشتر نشود.

در بیمارانی که طاس هستند یا موهای آن ها در حال ریزش است ، یک برش میانی در پوست سر ، که از الگوی طبیعی استخوان جمجمه تبعیت می کند ، پیشنهاد می شود. وقتی موهایتان را روی پیشانی تان می آورید ، بخش عمده ای از این اسکارها ، ناپیدا می شوند. پس از ایجاد برش ، پوست پیشانی ، با دقت بالا کشیده می شود ، به طوری که بافت پایه را بتوان برداشته و ماهیچه های پیشانی را ، تغییر موقعیت داده یا آزاد نمود. ابرو نیز بالا کشیده شده و پوست اضافی در ناحیه برش ، برای کمک به خلق یک چهره جوان تر و پوستی صاف تر ، اصلاح می شود. برش ها با بخیه یا منگنه جراحی بسته می شوند. صورت و موهای شما جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت ، شسته می شود . برخی جراحان پلاستیک از پانسمان استفاده نمی کنند؛ ولی برخی دیگر ، زخم را با پد گازی یا یک بانداژ الاستیکی ، می پوشانند.

  • لیفت پیشانی اندوسکوپی

عمل لیفت پیشانی اندوسکوپی ، معمولاً به همان اقدامات آماده سازی لازم در روند سنتی یا کلاسیک ، نیاز دارد. مو از عقب بسته می شود و موهای پشت خط رویش مو ، یعنی جایی که برش ها ایجاد می شوند ، کوتاه می شوند. به جای ایجاد یک برش کورونال بلند ، جراح ، سه ، چهار یا پنج برش کوتاه ، روی پوست سر را که طول آن ها کمتر از یک اینچ می باشد ، ایجاد می کند. اندوسکوپ ، که یک دستگاه دوربین دار قلمی شکل متصل به مانیتور تلوزیون است ، از یکی از برش ها وارد می شود.

جراح پلاستیک تهران می تواند ماهیچه و بافت های زیر پوست را ، به خوبی مشاهده کند. با استفاده از ابزار وارد شده از یک برش دیگر ، پوست پیشانی بلند می شود و ماهیچه ها و بافت های پایه ، به منظور ایجاد پوستی صاف تر ، برداشته شده یا تغییر موقعیت داده می شوند. ابروها نیز بالا کشیده شده و با بخیه هایی در زیر سطح پوست ، یا با استفاده از پیچ های ثابت سازی موقتی پشت خط رشد مو ، در موقعیت بالاتری قرار داده می شوند. پس از تکمیل روند ، برش های پوست سر ، با بخیه یا منگنه جراحی ، بسته شده و ناحیه درمان ، شسته می شود. گاز و بانداژ الاستیک ، بر حسب ترجیح جراح شما ، مورد استفاده قرار می گیرد.

یک فوق تخصص جراحی پلاستیک خوب در تهران ، با توجه به نیازهای فرد ، یکی از دو تکنیک فوق را برای انجام عمل لیفت ابرو و پیشانی بکار می گیرد.

 

 

بهبود و ریکاوری جراحی لیفت ابرو و پیشانی

جراح از بخیه های غیر جذبی ، بخیه های جذبی یا منگنه جراحی استفاده می کند. کشیدن بخیه های غیر جذبی ، معمولاً 10 روز بعد از جراحی انجام می شود. اندکی تورم ، درد ، کبودی و بی حسی موقتی ، نیز گاهی توسط بیمار تجربه می شود. اکثر بیماران باید 1 تا 2 هفته مرخصی بگیرند.

چهره جدید شما :

بیشتر بیماران از نتایج جراحی لیفت ابرو و پیشانی ، صرف نظر از متد استفاده شده ، خشنود هستند. بیشتر بیماران تا زمانی که بعد از جراحی می بینند که چقدر جوان تر شده اند ، متوجه این موضوع نیستند که پیشانی افتاده آن ها ، تا چه اندازه در ایجاد علائم پیری در چهره آن ها ، دخیل بوده است. هرچند لیفت پیشانی و ابرو ، زمان را متوقف نمی کند ؛ ولی می تواند پیر شدن چهره را سال ها به تعویق بیاندازد. با گذر زمان ، شما باید این روند را تکرار نمایید. حال اگر این پروسه تحت نظر بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک تهران انجام شده باشد ، رضایت از نتیجه بدست آمده دو چندان می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]