25 فوریه

جراحی سینه در مردان

جراحی سینه در مردان یا ژنیکوماستی نوعی جراحی زیبایی سینه است که به منظور درمان بزرگی سینه در آقایان انجام می شود که این بزرگی سینه مردان در هر سنی شایع است.

بزرگی سینه در مردان به دلیل رشد بیش از حد سینه در دوران بلوغ است که در مواردی گذرا است و کوچک خواهد شد و در مواردی این بزرگی بیش از حد سینه پایدار خواهد بود و موجب کاهش اعتماد به نفس و آزار فرد خواهد شد.

علت بزرگی سینه در مردان

• تغییرات هورمونی استروژن بیش از حد و کمبود تستوسترون
  • ژنتیک
  • بیماری و استفاده از داروهای خاص از قبیل استروئیدهای آنابولیک
  • اضافه وزن

جراحی سینه در مردان

آقایانی که از داشتن سینه های بزرگ و زنانه خود رنجور هستند می توانند با انجام جراحی ژنیکوماستی اندازه سینه خود را کاهش دهند و باعث صاف شدن و بهبود شکل و حالت قفسه سینه خود شوند.

کاربرد جراحی سینه در مردان

• رشد بیش از حد بافت غدد
  • رشد بیش از حد پوست سینه
  • رشد پستان ها به طور تکی یا هر دو باهم
  • چربی انباشته شده در یک محل از سینه ها

اقدامات قبل از جراحی سینه در مردان

• انجام آزمایشات تجویز شده توسط جراح فوق تخصص پلاستیک
  • از مصرف دخانیات دو هفته قبل از جراحی سینه خودداری نمایید.
  • از مصرف داروهای غیر ضروری که موجب اختلال در انعقاد خون می گردد از قبیل آسپرین ، مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهاب پرهیز نمایید.

نتیجه و مراقبت های بعد از جراحی سینه مردان

• نتیجه جراحی سینه بلافاصله قابل مشاهده است و داشتن التهاب و تورم بعد از جراحی سینه طبیعی می باشد و بعد از مدتی بر طرف خواهد شد.
  • نتیجه نهایی بعد از چند ماه مشاهده می شود و جای زخم ها با گذشت زمان محو می شود.
  • امکان احساس درد در سینه تا چند روز بعد از جراحی سینه وجود دارد که با مصرف مسکن هایی که جراح سینه تجویز نموده است درد فروکش خواهد کرد.
  • به مدت 1 ماه به اندام فوقانی خود فشاری وارد نکنید و از انجام فعالیت های ورزشی بالا تنه خودداری نمایید.

جراح پلاستیک – فوق تخصص جراحی پلاستیک

دکتر خوروش | فوق تخصص پلاستیک