زمان مطالعه: 5 دقیقه

به منظور از بین بردن چربی های موضعی شکم و صاف کردن شکم، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی انجام می پذیرد.در این نوع جراحی، تنها در یک جلسه چربی های اضافی از بین رفته و چنانچه فرد مراقبت های پس از جراحی را رعایت نماید چربی های شکمی دیگر قابل بازگشت نخواهند بود. به گفته دکتر بهزاد خوروش ، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ، فردی که از سلامت عمومی بهره مند بوده، به تثبیت وزنی رسیده و از جراحی انتظارات واقع بینانه ای دارد و نیز خانم هایی که بارداری های متعدد داشته اند و به همین خاطر دچار شکمی شل و با پوست اضافه شده اند ، کاندیدای مناسبی جهت انجام جراحی ابدومینوپلاستی می باشند.

جراحی زیبایی شکم

نحوه جراحی زیبایی شکم

در این جراحی فرد تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و سپس فوق تخصص پلاستیک، بین خط رویش موی شرمگاه و ناف برشی افقی ایجاد می نماید در این مرحله توسط جراح پلاستیک ، پوست و بافت و عضلات شکل گرفته و ناف از لحاظ موقعیتی جا به جا می گردد. بعضا در مواردی باقی ماندن لوله تخلیه تا چند روز در درون شکم ضروری می باشد.

بر اساس میزان تغییرات، میزان برش متغیر است. در برخی موارد برش در اطراف ناف ایجاد می شود. در طول فرآیند جراحی، پوست شکم توسط جراح پلاستیک  از روی شکم بلند شده و عضلات ضعیف احیا و ترمیم می گردند سپس پوست اضافی برداشته شده و پوست برش خورده شده بخیه می گردد.

بارداری بعد از جراحی زیبایی شکم

مسلما بارداری تغییراتی در اندام فرد به وجود آورده و فرم شکم را دستخوش تغییرات می سازد.

لذا چنانچه قصد بارداری دارید توصیه می شود جراحی شکم را به تاخیر انداخته و به بعد از زمان بارداری و زایمان موکول نمایید.

عمل جراحی شکم برای لاغری

همانطور که در فوق ذکر شده است با یک جلسه می توان از شر پوست و چربی های اضافی شکم ، خلاص شد ؛ مدت زمان مورد نیاز جهت انجام عمل جراحی زیبایی شکم ، با توجه به میزان گستردگی عمل ابدومینوپلاستی ، بین 1 الی 5 ساعت به طول می انجامد ؛ در حالی که مدت زمان دوران نقاهت آن بسیار بیشتر از این مدت زمان است ؛ دریافت نتیجه مطلوب از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، مستلزم رعایت نکات و مراقبت های پس از جراحی زیبایی شکم می باشد ؛ بنابراین در این باره سهل انگاری نکرده و به آن نکات توجه نشان دهید.

عمل زیبایی شکم بعد از زایمان

یکی از عوارض بارداری ، بزرگ شدن شکم می باشد که شایع ترین دغدغه بانوان است ؛ بانوان پس از زایمان ، روش های گوناگونی را جهت کاهش سایز شکم خود امتحان می کنند ؛ اکثر آن ها از روش های متفاوت ، جواب مورد نظر خود را دریافت نخواهند کرد.

در این صورت بانوان می توانند اقدام به انجام جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی کنند ؛ با انجام این روش نه تنها چربی های اضافی شکم برطرف می شود ، بلکه در حین این جراحی پوست های اضافی نیز از بین می روند.

نکته لازم به ذکر در این باره می باشد بانوانی که در آینده قصد بارداری مجدد را ندارد ، می توانند اقدام به انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی کنند ؛ چرا که بارداری پس از جراحی زیبایی شکم ، سبب بزرگی و شل شدگی پوست شکم شده و در نهایت سبب از بین رفتن نتیجه عمل جراحی زیبایی شکم می شود.

کاندیدای مناسب جراحی زیبایی شکم

  1. کسانی که از لحاظ روحی و جسمی در سلامت کامل می باشند.
  2. افرادی که حداقل به مدت 6 ماه وزن آن ها ثابت بوده باشد.
  3. اشخاصی که علاوه بر چاقی شکم ، دارای پوست اضافی و شل شده نیز در این ناحیه هستند.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب نمی باشد ؟

  • بانوانی که تصمیم به بارداری در آینده دارند.
  • اشخاصی که اضافه وزن آن ها بسیار زیاد می باشد.
  • کسانی که پوست آن ها حساس می باشد.

جراحی زیبایی شکم

عوراض  ابدومینوپلاستی

بروز عوارض جزئی هم چون تورم ، کبودی و از این قبیل موارد پس از انجام هر جراحی ، مسئله ای عادی و طبیعی بوده و با اتمام دوران نقاهت جراحی زیبایی شکم پایان می یابد ؛ بنابراین بروز تورم و کبودی بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، نگران کننده نیست ؛ در حالت کلی عمل جراحی زیبایی شکم خطرناک نبوده و سبب بروز عوارض در بیماران نمی شود.

لازم به ذکر است عدم بروز عوارض پس از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، تا زمانی صحت دارد که جراح انتخابی بیماران دارای تجربه و مهارت بسیاری باشد ؛ در غیر این صورت احتمال بروز عوارضی هم چون عفونت ، درد شدید ، بی حسی ، آمبولی ، تجمع مایع ، خونریزی ، باقی ماندن جای اسکارهای بخیه ، تغییر رنگ پوست ، غیرقرینگی و غیره در بیماران وجود دارد ؛ بنابراین باید در انتخاب جراح پلاستیک بسیار دقت کرده و یکی از بهترین ها را در این زمینه برگزید.

اقدامات قبل از ابدومینوپلاستی

  1. اولین و مهم ترین قدم قبل از انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، انتخاب جراح زیبایی شکم می باشد ؛ چرا که جراح پلاستیک تاثیر به سزایی در نتیجه دریافتی از عمل جراحی ابدومینوپلاستی دارد ، بنابراین بیماران جهت دریافت نتیجه مطلوب از این جراحی زیبایی بدن باید در انتخاب جراح شکم بسیار دقت کنند.
  2. مصرف به موقع و مرتب داروهای تجویزی توسط پزشک ، اهمیت به سزایی دارد و بیماران نباید نسبت به آن بی تفاوت باشند.
  3. کسانی که تصمیم به انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی گرفته اند ، باید حداقل به مدت 2 هفته قبل از انجام آن از مصرف سیگار و الکل خودداری کنند ؛ چرا که مصرف این دو مورد قبل از عمل جراحی زیبایی شکم ، ممکن است عمل جراحی را با مشکل رو به رو کند.
  4. مصرف برخی از داروهای گیاهی و شیمیایی هم چون بروفن ، ایندومتاسین و از این قبیل موارد که سبب بروز اختلال در انعقاد خون می شوند ، از مدتی قبل از عمل جراحی ابدومینوپلاستی ممنوع می باشد ؛ چرا که مصرف این موارد احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می دهد.
  5. به افرادی که قصد انجام جراحی زیبایی شکم را دارند ، توصیه می شود از مدتی قبل از انجام آن از مصرف اسیدهای چرب و چای سبز خودداری کنند.
  6. بیماران در روز عمل جراحی ابدومینوپلاستی ، باید ناشتا باشند به همین علت توصیه می شود شب قبل از عمل جراحی زیبایی شکم ، شام سبک میل کرده و از 8 ساعت قبل از شروع جراحی شکم ، از خوردن و آشامیدن اجتناب کنند.
  7. بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستان جهت انجام جراحی زیبایی شکم ، باید تمامی مدارک و سوابق پزشکی خود را به همراه داشته باشند ؛ هم چنین حضور یک همراه در بیمارستان الزامی می باشد.

مراقبت های قبل از جراحی زیبایی شکم

  • در منزل استراحت کافی داشته باشید.
  • مایعات و نوشیدنی میل نمایید.
  • از انجام فعالیت های سنگین بدنی پرهیز کنید.
  • 24 ساعت، پس از انجام جراحی می توانید استحمام نمایید.
  • بعد از جراحی، وجود درد در ناحیه درمان طبیعی بوده و با مصرف مسکن های تجویز  شده توسط پزشک متخصص قابل تسکین می باشد.
  • پس از گذشت 1 الی 2 هفته، می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • فرد باید یک هفته پس از جراحی، به پزشک خود مراجعه نماید.
  • این مراجعه برای این است که پزشک بخیه ها را کشیده و درن ها را از شکم خارج سازد.

لازم به ذکر است برخی افراد فعالیت روزمره خود را بعد گذشت بیش از 2 هفته می توانند آغاز کرده و از سر بگیرند.

جهت تسریع روند بهبودی، پزشک فوق تخصص پلاستیک توصیه های لازم را برای فرد بیان می نماید.

جلسات مراجعات بعدی بیمار به پزشک، 6 هفته و 6 ماه پس از جراحی شکم می باشد .

هزینه جراحی پلاستیک شکم

میزان برش ها و تغییرات اعمالی در پوست و همچنین روش های به کار رفته در جراحی در تعیین هزینه جراحی زیبایی شکم موثرمی باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]