زمان مطالعه: 5 دقیقه

جراحی زیبایی پلک

چشم ها از منظر زیبایی شناسی نشان دهنده سن ، جوانی و شادابی فرد می باشند ، لذا از منظر زیبایی شناسی عضو مهم صورت محسوب می شوند. امروزه جراحی زیبایی پلک با هدف رفع پف پلک ، اصلاح افتادگی پلک ، برداشتن پوست اضافی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

عمل جراحی زیبایی پلک

  • جراحی پلک پایینجراحی زیبایی پلک

در مواردی که میران پف در پلک پایین و همچنین بیرون زدگی کیسه های چربی از اطراف آن زیاد باشد ، در جراحی پلک پایین ، کاملا زیر خط مژه ها برشی به منظور مشخص نبودن محل زخم ایجاد می شود و به این ترتیب می توان علاوه بر خارج نمودن چربی های اضافی ، پوست اضافی پلک را نیز برطرف نمود.

در مواردی که میزان بیرون زدگی کیسه های چربی خیلی زیاد نباشد و پف پوست پلک به میزان طبیعی و نرمال باشد ، چربی های اضافی را می توان از طریق ایجاد برش در سطح داخلی پلک خارج نمود و به این ترتیب روی سطح پوست هیچ گونه برش و جای زخمی وجود نخواهد داشت و روند ترمیم و بهبودی تسریع می شود.

  • جراحی پلک بالا

چنانچه میزان چین و چروک در پلک بالا زیاد باشد ، میدان دید محیطی نیز محدود می گردد. بنابراین در جراحی پلک بالا علاوه بر بهبود و زیباسازی وضعیت پلک ها ، محدودیت میدان دید نیز مرتفع می شود.

در جراحی پلک بالا ، روی چین طبیعی پلک برش ایجاد می شود ، بنابراین احتمال باقی ماندن جای برش و محل زخم بر روی پلک ها بسیار ناچیز است.

دوره نقاهت جراحی پلک

دوران بهبودی جراحی زیبایی پلک ، طولانی نبوده و افراد پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از انجام آن ، می توانند به سرکار بازگشته و به انجام امور روزانه خود بپردازند ؛ لازم به ذکر است رعایت نکات و مراقبت های پس از جراحی پلک ، منجر به تسریع در روند بهبودی آن می شود .

رعایت توصیه های پزشک ، علاوه بر این مورد موجب کاهش احتمال بروز عوارض ناشی از عمل جراحی بلفاروپلاستی نیز می شود ؛ بنابراین در این باره بسیار دقت کرده و به هیچ وجه سهل انگاری نکنید .

مراقبت های بعد از جراحی پلک

  1. آنتی بیوتیک تجویز شده توسط جراح پلاستیک را به مدت تعیین شده مصرف نمایید.
  2. طی 48 ساعت بعد از جراحی پلک ، به منظور شستشوی چشم ها از سرم فیزیولوژیک استفاده نمایید و پس از گذشت این مدت می توانید برای این کار از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.
  3. به مدت 3 روز بعد از جراحی زیبایی پلک از قطره اشک مصنوعی استفاده نمایید.
  4. طی 48 ساعت اول پس از جراحی پلك ممکن است میزان تورم و کبودی پلک ها تا حدودی افزایش یابد که جای نگرانی نیست ، زیرا تدریجا و بعد از گذشت 1 الی 2 هفته رفع می گردد.
  5. چنانچه طی 2 روز پس از جراحی پلک ، دچار درد چشم یا کاهش بینایی شدید پزشک تان را مطلع سازید.
  6. بعد از جراحی پلک ، طی چند روز اول احتمال بروز تاری دید خفیف وجود دارد که این مسئله ای طبیعی است.
  7. در روزهای اول بعد از جراحی ، احتمال حساس شدن چشم ها نسبت به نور و باد وجود دارد ، بنابراین توصیه می شود از عینک آفتابی استفاده نمایید.
  8. در چند هفته اول بعد از جراحی ، پلک ها کاملا  بسته نمی شوند که در این موارد توصیه می شود قبل از خواب ، پماد چشمی مصرف نمایید.

در صورتی که جراحی پلک توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک با تجربه انجام گیرد و مراقبت های فوق به خوبی رعایت گردند قطعا دستیابی به نتیجه ایده آل امکان پذیر خواهد شد.

عوارض جراحی پلک

عمل جراحی پلک ، روشی ایمن و بدون خطر به منظور بهبود و اصلاح پف و افتادگی چشم ها می باشد ؛ بنابراین در صورت انتخاب جراح پلک ماهر و با تجربه و همچنین دقت در رعایت دستورالعمل های بعد از عمل پلک ، احتمال بروز عوارض وجود نخواهد داشت ؛ اما در غیر این صورت ، بیماران با مواردی که در ذیل به آن ها اشاره شده است ، مواجه خواهند شد :

  • عفونت
  • غیر قرینگی
  • درد شدید
  • و از این قبیل موارد

بنابراین به منظور جلوگیری از بروز عوارض احتمالی در انتخاب جراح پلک ، بسیار دقت کرده و یکی از بهترین آن ها را انتخاب نمایید .

هزینه جراحی پلک

تعیین هزینه جراحی پلک ، نیازمند بررسی پارامترهای بسیار و همچنین انجام معاینات مورد نیاز توسط جراح پلک ، می باشد ؛ بنابراین به کسانی که تصمیم به انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی گرفته اند ، توصیه می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه آن ، به پزشک مراجعه کرده و تحت معاینه قرار بگیرند .

پرسش و پاسخ عمل جراحی پلک

آیا جای اسکار ناشی از عمل جراحی زیبایی پلک بر روی پوست باقی می ماند ؟

برش های مورد نیاز جهت انجام جراحی بلفاروپلاستی ، در میان چین های طبیعی پلک ایجاد می شوند ؛ بنابراین جای اسکار ناشی از آن ها ، قابل رویت نخواهد بود .

مدت زمان مورد نیاز جهت انجام عمل جراحی پلک ، چقدر است ؟

مدت زمان مورد نیاز جهت انجام جراحی زیبایی پلک ، با توجه به میزان اصلاحات مورد نیاز ، متفاوت می باشد ؛ اما در حالت کلی این جراحی زیبایی ، به 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد .

آیا جراحی زیبایی پلک دردناک است ؟

خیر ، در صورت احساس درد در دوران نقاهت عمل جراحی پلک ، بیمار پس از اجازه از پزشک معالج خود می تواند ، اقدام به مصرف مسکن نماید .

مدت زمان مورد نیاز جهت رفع تورم ناشی از جراحی زیبایی پلک ، چقدر است ؟

بروز تورم پس از عمل جراحی پلک ، مسئله ای طبیعی بوده که پس از گذشت چند روز به طور کامل برطرف می شود.

آیا امکان انجام همزمان جراحی پلک بالا و پایین وجود دارد ؟

بله ، تنها مدت زمان جراحی طولانی تر خواهد شد.

آیا جراحی زیبایی پلک منجر به رفع خطوط پنجه کلاغی می شود ؟

خیر ، افراد به منظور رفع خطوط پنجه کلاغی باید روش های دیگر را امتحان کنند.

آیا نتیجه جراحی زیبایی پلک دائمی است ؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت پوست و چربی حذف شده در حین جراحی زیبایی پلک ، برای همیشه از بین می رود ؛ اما لازم به ذکر است که احتمال شل شدگی پوست در اثر افزایش سن و عوامل محیطی وجود دارد و در برخی از مواقع افراد پس از گذشت 10 الی 15 سال از انجام عمل بلفاروپلاستی ، به منظور ترمیم به پزشک مراجعه می کنند .

آیا در دوران نقاهت جراحی زیبایی پلک ، نیاز به رعایت دستورالعمل های خاصی است ؟

بله ، افراد به منظور افزایش آگاهی در این باره می توانند به مقاله مراقبت های پس از جراحی پلک موجود در سایت مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است همانگونه که در فوق گفته شد ، دقت در رعایت نکات و مراقبت های پس از عمل پلک ، علاوه بر تسریع در روند بهبودی ، منجر به کاهش بروز احتمال عوارض ناشی از آن نیز می شود ، بنابراین در این باره بسیار دقت کرده و به هیچ وجه سهل انگاری نکنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]